Dan Negru, cunoscutul prezentator TV, a exprimat recent o opinie privind decizia Auchan de a renunța la casieri și la casele de marcat clasice în magazinele sale. Într-o postare pe contul său de Facebook, Negru a descris întâlnirea sa cu o casieră care i-a spus că acestea erau ultimele zile în care oamenii vor lucra la casele de marcat.
Dan Negru a afirmat că eliminarea casierilor din supermarketuri nu este o formă de progres, deoarece astfel, cumpărătorii vor face treaba casierului și, în același timp, slujba acesteia va dispărea. În loc să fie plătită pentru munca sa, persoana care face cumpărături va scana produsele și le va pune în coș fără a primi bani pentru acest lucru. “Aceasta nu este o formă de progres”, a declarat Negru. În ciuda nemulțumirilor exprimate de consumatori, Auchan a explicat că eliminarea casierilor are avantaje semnificative, reducând timpul petrecut la casele de marcat și ajutând la modernizarea magazinelor.
Compania a început să-și modernizeze liniile de case și să construiască un parcurs 100% self-checkout pentru clienți. Noua soluție de case propune o abordare flexibilă, fiind formată din case self-service potrivite atât pentru un număr redus de produse, cât și pentru cumpărături mai voluminoase, evitând astfel formarea de cozi și reducând timpul de așteptare la case. Toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, aceea de consilier pentru clienți, în locul slujbei de casier. Noua poziție presupune acordarea de consultanță și suport clienților, ajutând la îmbunătățirea experienței de cumpărături.
Noul sistem de case Auchan permite scanarea produselor și achitarea cumpărăturilor prin orice modalitate de plată: numerar, card bancar, bonuri de masă digitalizate și chiar și cardul de fidelitate MyCLUB Auchan. În funcție de dimensiunea magazinului, între 16 și 50 de case rapide self-checkout funcționează permanent în fiecare unitate. Casele rapide self-checkout sunt intuitive și ușor de utilizat, iar întregul proces de scanare a cumpărăturilor poate fi realizat în mod individual de către client sau cu ajutorul consilierilor de case, aceștia fiind permanent disponibili pentru a oferi suportul necesar.